söndag 6 december 2009

Härlig söndag!

Snart är även denna dagen och veckan slut. Ny vecka väntar.

Underbar dag i kyrkan. Underbara vittnesbörd. Verkligen upplyftande.
Pierre (min chef) och Jenny har varit och hälsat på ikväll. Jag lagade ordning lite fetaostfylld kyckling, klyftpotatis och tsatsiki. Det blev riktigt gott! Jenny passade på att ge Linda en bindvävsmassage som verkar ha gjort gott.

Man kan bara hoppas att den veckan som kommer inte bär med sig lika mycket äventyr som den som precis var. Datorbrand, älgolycka, besök på akuten med frugan och negativa besked från försäkringskassan var några av de saker denna veckan bjöd på. Men ändå inbefinner sig ett lugn inom mig som jag försöker smitta över till min fru.
Vi har fått ett löfte att allt kommer ordna sig. Så då kommer det göra det. Jag ska fortsätta att göra allt i min makt att vår situation ska lösa sig, då kommer Herren att uppfylla sitt löfte och hjälpa till med resten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar