söndag 6 september 2009

Mirakel

Jahopp, det var ett tag sedan jag skrev... det har hänt MYCKET sedan sist. Livet tuffar på i sin vanliga X2000 hastighet. Så snabbt att man inte ens hinner sätta sig ner i några minuter för att skriva ett litet blogginlägg! Men rätt som det är... så är det som om tiden stannar till i livet och Herren visar som en liten flik av himmelen! Jag har förstått att det finns dom som säger att tiden för mirakel är förbi och att det var något som bara skedde förr i tiden, men jag hävdar motsatsen! Det sker mirakel i allra högsta grad även nu för tiden! Dock är vissa av dessa erfarenheter så personliga så att lägga ut dem på en blogg känns än så länge för personligt. Så i detta fallet får det räcka med att säga att Gud utför mirakel även i dessa dagar.

Idag, efter kyrkan, var vi inbjudna på surströmmingsskiva hos några bekanta i byn... mycket trevligt! Jag har nu inte bara lärt mig att äta surströmming, jag har lärt mig att rensa den! Men den har ju en liten eftersmak som sitter kvar i timmar efteråt, även om jag bara åt en enda! Antar att jag för frugans skull får ställa en flaska SB12 bredvid sängen och gurglar varannan timma! :)

Ska försöka göra det till en tidig kväll ikväll! Ny vecka väntar... nya utmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar