onsdag 2 september 2009

Livets skola

Livet har sina utmaningar... känner av några av dom just nu. Men jag antar att det är ännu en lektion i livets skola. Att ha ett evigt perspektiv på livet är till väldigt stor tröst och styrka i dessa ibland tuffa livets lektioner. Att veta att det finns ett större syfte med livet än att bara se sig själv, här och nu, i någon sorts bubbla.

Känner mig även välsignad med att ha fått många goda lärare på vägen. Speciellt tänker jag på goda föräldrar, som har visat mig vilka vägar som är dom bästa vägarna att ta. Dom har inte tvingat mig att göra några vägval någonstans utan dom har istället med kärlek hjälpt mig att förstå konsekvenserna av vägval. På så sätt har jag kunnat utveckla en egen förmåga att förstå och välja vilka vägar jag vill vandra på i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar