måndag 12 oktober 2009

Maten, tur och retur!

Det var ett litet tag sedan jag satte mina fingrar vid tangenbordet för att skriva ett inlägg. Tangeterna är flitigt använda i arbetet, men bloggandet har legat lågt. Antar att det kan finnas en viss koppling till omständigheterna i livet runtomkring. För er som inte följer min frus blogg så kan jag meddela att det har börjat ticka ett 5:e litet hjärta i familjen Karlsson! Det är dock i väldigt tidigt skede, så vi hoppas att det lilla hjärtat får chans att värma resten av våra hjärtan om sådär en 8 månader. :)

Som en naturlig följd av detta faktum så mår min fru RIKTIGT illa så gott som hela tiden! Hon har inte, ni vet, (fått tillbaks på talriken det hon redan svalt...) än. Men det för tankar till en liten rolig händelse när hon väntade Alice. Albin var kanske lite mindre än ett år. I processen av att lära sig gå. Linda sitter på hukad framför toalettstolen redo att, ja, kasta upp. Då kommer den lille Albin in på toaletten, häver sig upp vid toaletten och trycker undan mamma från sin position och börjar härma sin mammas hulkande. :D Inte ens den väldigt illamående Linda kunde då hålla sig för skratt!

Jaja, när vi ändå är inne på detta trevliga ämne om matens tur och retur så kan vi även meddela att Albin var magsjuk på sitt 6-års kalas för familjen då mormor och gammelmormor med respektive kom för att dela ut presenter. Han bokstavligen varvade presentöppnandet med spypåsen. Först trodde vi att det var något som han hade ätit, men nu när Alice också leker med spypåsen så har den teorin spolats ner. Så nu är det bara jag kvar! Håller andan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar